Followers

Wednesday, 3 August 2011

PeArL

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia..
Alhamdulillah,bertemu kembali di entry yg baru plak...
Alhamdulillah,Allah masih memberi ku kekuatan tuk meneruskan kehidupan ku dlm bulan yg penuh Berkat ini...


"Jadilah umpama mutiara di dasar lautan
  Walaupun jauh di dasar lautan
  Namun gemerlapannya bak MAWAR diperlimbangan"



Sebenarnyer,nie merupakan salah satu mutiara kata yg aku create sendri
3 ayat yg cukup simple,tp bunyi nyer agak klise gitu..hehe
Sekadar perkongsian bersame..
Bnyk maksud tersurat n tersirat dlm mutiara kat atas nie..

In the terms of life,make it as easy..
Example,in our daily life,try to be urself..
Maksudnyer,cbe tuk menjadi yg terbaek drp yg terbaek..Be The Best Among The Best!!
Terbaek tu dlm erti kate laen menjadi orng sgt berharge kepade diri sendiri,family,kawan2 n orng laen...
Tp,walaupun kite sgt berharge,kite msih lagi menjadi diri kite
And ape yg kite lakukan 2 akan diingati/disanjung/dihormati oleh orng laen

Konklusinyer,setinggi mane pun kite @ sehebat mne pun kite @ segah mne pun jawatan kite
Kite masih lagi berdiri di kaki sendiri & xlupe akan diri sendiri...
Dan akan dikenang oleh insan2 yg begitu menyayangi n mnghormati kite...
Amin...

Nie,dr sudut tafsiran aku
Korng pun msti ad tafsiran sendiri kan..
Xslh pun kalo kite diffrent opinion..
Yg penting,kite fhm ape yg cbe kite tafsirkan 2...


So,smpai sini dulu..
Maaf kalo ad yg terkurang..
May Allah bless you..
Tschuss...^_^
wsalam...

3 comments:

  1. tinggikan azammu setinggi bintang d langit..
    rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan..
    cewaaahhh,, hihihi
    background music sdey lorh,, ase nk nges jew bce,,haha

    ReplyDelete
  2. alolo...xmo nangis2...da r dkt GERMAN...
    xde spe nak pujuk t,,,
    kalo kat Malaysia bole lew pujuk
    be strong yer akak...^_^

    ReplyDelete
  3. hehe mawar di perlimbangan??
    perlimbangan tu apa?
    pendek kata kena ikut resmi padi gk la..makin berisi makin tunduk..(",)

    ReplyDelete

My Blog List

  • Best Road Wars in HD Format. Now you can see Road Wars in best quality with duration 90 Min and has been aired on 2015-05-05 with MPAA rating is 4. - ...
  • Hello Asslamualaikum , how did u find my blog ? Are u my old friends that ive told u bout this blog ? Or are u a person that Googling my name and foun...
  • Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta ...
  • lewat malam. minda masih segar. mata masih menunggu lelap yang tak kunjung tiba yang hadir cuma. -- wajah kamu. dan perasaan ini masih berharap harapan -...
  • Syarat-syarat @ Cara Penyertaan :- 1) Blogger yang menetap di Malaysia / mempunyai alamat di Malaysia 2) Buat Entry bertajuk *"IntaNBerliaN Mega Giveaway 2...
  • 24/11/2013 aku akan start semester 2 di UITM tercinta,UITM Tapah Allahuakbar , cepatnya masa berlalu . Pejam celik berlabuh sudah tirai pengajian aku di sem ...
  • assalamualaikum.. saya ada sebuah cerita nak diceritakan.. kisahnye begini.. pada suatu hari.. ada sebuah kenduri kendara yang sangat besar akan dilangsung...
  • Disebabkan sijil SPM tak diambil lagi kat sekolah, kami dapat berjumpa you! Kami dah lamaaaa lah tak jumpaaa. Baru tadi dapat jumpa most of the doormates la...
  • Kisah yg berlaku pd hari nie.... Ptg yg hning.... Pergi beRmAin BaDMinTon, best jgak la.... sronok2.... Aku dh dpat tknik smash yg ak cari2 selama nIE.......