Followers

Thursday, 28 June 2012

Pesanan Buatmu Wahai Adam

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Selawat & Salam buat Rasul Junjungan Mulia Muhammad SAW.

Assalamualaikum wbt & Salam 1 Malaysia
Doa sahabat untuk pembaca sekalian,moga berada dalam keadaan sihat walafiat
Semoga segala kesulitan yang sedang dilalui akan dipermudahkan olehNya.

“Wahai manusia, bertaqwalah kepada Tuhanmu yang menciptakan kamu daripada satu (iaitu Adam) dan daripadanya Allah menciptakan isterinya (iaitu Hawa) dan daripada kedua-duanya Allah mengembang-biakkan lelaki dan perempuan yang banyak.”


  surah an-nisak ayat 1

dalam ayat nie Allah swt berfirman bahawa wanita itu tercipta daripada tulang rusuk lelaki.Kerana itu,setiap daripada kalian baik lelaki mahupun perempuan saling melengkapi antara satu sama lain.
Kita sering kali dengar ungkapan ini
''Di sebalik kejayaan seorang lelaki ad seorang wanita yang menyokong daripada belakang''
''Tangan ibu yang menghayun buaian mampu untuk menggongcangkan dunia''
Alhamdulillah,darjat wanita diangkat begitu tinggi dan dipelihara oleh semua pihak
Terasa diri ini begitu dihargai

Namun,sedarkah kamu wahai kaum adam
kadang2 sikap kamu yang begitu acuh x acuh dalam sesetengah perkara menyebabkan hati kecil ini terguris
sikap kamu yang memberikan harapan pada seseorang tentang sesuatu hubungan yang terkadang diri ini sendiri terkeliru
sikap kamu yang tulus,ikhlas mampu menggugah iman di dada
dan hati ini hampir2 tewas.


Maaf,andai kata2 ini bakal mengguris kaum adam yang membaca,
tp ingatlah,jangan memberikan harapan pada seseorang jika kamu tidak serius & mahu bersamanya kerana Allah,tuhanMu
janganlah mempermainkan hati2 kecil ini
hati ini mudah terluka,sgt nipis sekali.
sekali tercalit,luka yang ditinggalkan amat dalam.

antara kaca & permata,pilihlah yang mana kalian suka
andai kaca pilihannya,maka tiada apa2 yang perlu dikatakan
tetapi andai  kalian memilih untuk menjadi permata,beruntungla hati wanita2 itu.

Jujur,diri ini juga teringin dibelai,disayangi oleh insan bernama lelaki
Timbul sedikit 'kejelousan' bile melihat teman2 lain sudah mempunyai calon
Tapi aku??
''da ad ke belum''
''alina,da ad bf ke....sape?citer la''
''kuar dgn sape....pakwe ke''
''makin cantik,ayu,xkan xde ag kot''
''tipu la,xkan xde yang berkenan''
''xnak cari pengganti ke''

nie la antara soalan2 febret yang sering ditanya
baek daripada kawan2 mahupun cikgu2..
tergelak pun ad bile ingat balik.
dan jawapan yang diberi
Sambil tersenyum,''blum ad ag yang berjaya lepas saringan''
hehehehee...

Buat masa skrang,biarla diri ini bersendiri dahulu
Bnyak ag komitmen2 lain yang perlu difikirkan dan selesaikan
Bnyak misi2 yang perlu dilaksanankan 
And,i've no time to think about this now
Pernah jugak bermonolog sendirian,kalo ad sape2 yang masuk meminang nanti,mak abah terima jela.
Kalo itu yang terbaek wat mak abah,terbaek jugak wat diri ini

Yang Halal hanya untuk yang bernama Suami
Akan ku cuba pelihara diriku sebaik mungkin.
=) =) =)



Terjemahan Tafsiran Ar Rahman:
(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang- orang (yang jahat) mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.
   

That's all for this entry
Maaf andai ada yang terkurang
Maaf juga andai tulisan ini menyinggungkan mana pihak
Semoga semuanya diberkati Allah..
Syukran jazilan
Danke shchoen
Thank you
Terima Kasih








No comments:

Post a Comment

My Blog List

  • Best Road Wars in HD Format. Now you can see Road Wars in best quality with duration 90 Min and has been aired on 2015-05-05 with MPAA rating is 4. - ...
  • Hello Asslamualaikum , how did u find my blog ? Are u my old friends that ive told u bout this blog ? Or are u a person that Googling my name and foun...
  • Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta ...
  • lewat malam. minda masih segar. mata masih menunggu lelap yang tak kunjung tiba yang hadir cuma. -- wajah kamu. dan perasaan ini masih berharap harapan -...
  • Syarat-syarat @ Cara Penyertaan :- 1) Blogger yang menetap di Malaysia / mempunyai alamat di Malaysia 2) Buat Entry bertajuk *"IntaNBerliaN Mega Giveaway 2...
  • 24/11/2013 aku akan start semester 2 di UITM tercinta,UITM Tapah Allahuakbar , cepatnya masa berlalu . Pejam celik berlabuh sudah tirai pengajian aku di sem ...
  • assalamualaikum.. saya ada sebuah cerita nak diceritakan.. kisahnye begini.. pada suatu hari.. ada sebuah kenduri kendara yang sangat besar akan dilangsung...
  • Disebabkan sijil SPM tak diambil lagi kat sekolah, kami dapat berjumpa you! Kami dah lamaaaa lah tak jumpaaa. Baru tadi dapat jumpa most of the doormates la...
  • Kisah yg berlaku pd hari nie.... Ptg yg hning.... Pergi beRmAin BaDMinTon, best jgak la.... sronok2.... Aku dh dpat tknik smash yg ak cari2 selama nIE.......