Followers

Tuesday, 31 July 2012

Perempuan & Air mata

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Selawat & Salam buat Rasul Junjungan Mulia Muhammad SAW
Asssalamualaikum & Salam Ramadhan.

Sedar xsedar,da masuk dlm fasa kedua bulan Ramadhan.
Mudah2an Ramadhan kali ini menjadi titik tolak kepada sebuah permulaan hidup yang baru & segar kelak.

Perempuan & air mata...
memg xdpt dipisahkan...
bagai aur dengan tebing...
tapi,terkadang air mata itu tidak dizahirkan pada sesiapa pun,dan hanya disimpan dlm hati.
mungkin sesetengah org akan cakap,

"xabis2 nak nangis.mcm bole selesai masalah je kalo menangis"

ya,mmg masalah xkan dpt selesai dengan hanya menangis hatta kamu
 menangis air mata darah sekali pun ia tidak mampu untuk mengubah apa2..
tapi,dengan mengalirkan air mata sedikit sebanyak dapat melegakan hati seseorg 

 dan ak salah seorg nyer.
air mata inilah yang selalu menjadi peneman dikala kesedihan.
bukan setakat itu,xkire sedih or gembira,ia pasti gugur.
hati ini sgt lembut,Ya Allah
setiap kali diuji,nie lah perkara yang selemah2 nyer akan  dbuat.
Menangis,menangis dan terus menangis.

kadang2 diri ini terase memerlukan seseorg tuk bercerita & berkongsi,
namun,tidak terdaya untuk melakukan sebegitu
biarlah ia disimpan rapi di dalam hati.
lama kelamaan,pasti ade 'ubat' yang ku jumpa.

terima kasih kpd insan yang sudi hadir dlm hidupku,
memberi kesempatan untukku merasai apa itu erti kehidupan.
tanpa anda,mungkin diri ini tidak bisa untuk belajar & terus belajar

"berguru dengan pengalaman,this is the way you'll learn"

semoga terus tabah + kuat...,,,
chaiyok2...





2 comments:

  1. btul tu akk,mmang mnangis xkan mnyelesaikan masalah.tapi apabila kita mnangis,secara x langsung kita dpat buang perasaan sedih kita..:)

    ReplyDelete

My Blog List

  • Best Road Wars in HD Format. Now you can see Road Wars in best quality with duration 90 Min and has been aired on 2015-05-05 with MPAA rating is 4. - ...
  • Hello Asslamualaikum , how did u find my blog ? Are u my old friends that ive told u bout this blog ? Or are u a person that Googling my name and foun...
  • Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta ...
  • lewat malam. minda masih segar. mata masih menunggu lelap yang tak kunjung tiba yang hadir cuma. -- wajah kamu. dan perasaan ini masih berharap harapan -...
  • Syarat-syarat @ Cara Penyertaan :- 1) Blogger yang menetap di Malaysia / mempunyai alamat di Malaysia 2) Buat Entry bertajuk *"IntaNBerliaN Mega Giveaway 2...
  • 24/11/2013 aku akan start semester 2 di UITM tercinta,UITM Tapah Allahuakbar , cepatnya masa berlalu . Pejam celik berlabuh sudah tirai pengajian aku di sem ...
  • assalamualaikum.. saya ada sebuah cerita nak diceritakan.. kisahnye begini.. pada suatu hari.. ada sebuah kenduri kendara yang sangat besar akan dilangsung...
  • Disebabkan sijil SPM tak diambil lagi kat sekolah, kami dapat berjumpa you! Kami dah lamaaaa lah tak jumpaaa. Baru tadi dapat jumpa most of the doormates la...
  • Kisah yg berlaku pd hari nie.... Ptg yg hning.... Pergi beRmAin BaDMinTon, best jgak la.... sronok2.... Aku dh dpat tknik smash yg ak cari2 selama nIE.......