Followers

Saturday, 3 November 2012

Just for You

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Selawat & Salam buat Rasul Junjungan Mulia Muhammad SAW

Hampir 2 bulan meninggalkan blog nie tanpa sebarang update
Dan hari nie tangan laju menaip tuk coretan seterusnya.
Alhamdulillah,masih diberi kesempatan untuk terus berjuang mencapai impian.

Teringat kembali perbualan dengan abah tersayang,
"lepas abis degree nak wat pa?"
ak diam.tiada response diberikan tp dlm hati kecil berkata,
"KAWIN".ekeekke.....(dlm hati jela)
dan abah terus smbung,
"abah cadangkan kamu sambung master,pastue phd"
tertelan air liur seketika.
dan ak bermonolog sendiri,"this is suggestion or instruction?"
tiada sebarang jawapan yang keluar dan ak hanya tersenyum
master?
phd?
hurmmm...mampu ke?
yang degree nie pun separuh nak gila.nie kan plak master n phd.




tp bila difikir balik,
nothing impossible.
apa yang keluar dari mulut seorang abah & mak pasti akan makbul
nie harapan mereka.
i just want to make their happy
i want to make they proud with their daughter
and now the time is coming for me to giving back what my parents had give to me.

jujurnya,ak hidup kerana mereka
ak berjuang juga kerana mereka
panjangkan la Ya Allah umur mereka,semoga aku sempat membalas segala pengorbanan mereka.
mudah2an sempat untuk ak membawa mereka tunaikan haji bersama.

"Ya Allah,sesungguhnya engkau sajalah yang mengetahui apa yang ad di dalam hati ini.Kau permudahkan segala urusan ku di dunia dan akhirat Ya Rabb.Kau makbulkan segala doa abah & mak ku Ya Allah.Jadikan lah ak anak yang menggembirakan kedua ibubapa ku.Biarlah mereka menangis kerana kejayaan ku,bukan kegagalanku."

Special dedication,,,,
thanks a lot to my family
thanks for always pray for me 
thanks for always being my side
and i'll try my best to give the best for you all.
until i die,everything i do just only for you,mak abah.


No comments:

Post a Comment

My Blog List

  • Best Road Wars in HD Format. Now you can see Road Wars in best quality with duration 90 Min and has been aired on 2015-05-05 with MPAA rating is 4. - ...
  • Hello Asslamualaikum , how did u find my blog ? Are u my old friends that ive told u bout this blog ? Or are u a person that Googling my name and foun...
  • Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta ...
  • lewat malam. minda masih segar. mata masih menunggu lelap yang tak kunjung tiba yang hadir cuma. -- wajah kamu. dan perasaan ini masih berharap harapan -...
  • Syarat-syarat @ Cara Penyertaan :- 1) Blogger yang menetap di Malaysia / mempunyai alamat di Malaysia 2) Buat Entry bertajuk *"IntaNBerliaN Mega Giveaway 2...
  • 24/11/2013 aku akan start semester 2 di UITM tercinta,UITM Tapah Allahuakbar , cepatnya masa berlalu . Pejam celik berlabuh sudah tirai pengajian aku di sem ...
  • assalamualaikum.. saya ada sebuah cerita nak diceritakan.. kisahnye begini.. pada suatu hari.. ada sebuah kenduri kendara yang sangat besar akan dilangsung...
  • Disebabkan sijil SPM tak diambil lagi kat sekolah, kami dapat berjumpa you! Kami dah lamaaaa lah tak jumpaaa. Baru tadi dapat jumpa most of the doormates la...
  • Kisah yg berlaku pd hari nie.... Ptg yg hning.... Pergi beRmAin BaDMinTon, best jgak la.... sronok2.... Aku dh dpat tknik smash yg ak cari2 selama nIE.......