Followers

Wednesday, 30 January 2013

Part 1 : Baksis Perdana Perak


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia
Alhamdulillah,Segala Puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam
Selawat & Salam buat Rasul Junjungan Mulia Muhammad SAW


19,20 & 21 Januari 2013 saye terlibat dalam program 
BAKSIS PERDANA di Perak Darul Ridzuan
Program ini merupakan anjuran Dewan Penginapan Pelajar SME Bank
Dan saya bertindak sebagai Setiausaha Projek
Banyak sgt cabaran & dugaan yang terpaksa dilalui
Kalau nak diikutkan,lagi banyak pahit daripada manis...
Hanya dikongsi bersama MT2 yang laen..
=)

Orang kate,jauh perjalanan,luas pemandangan,,,
btul la tueee,,
nie bukan pertama kali saye menjejakkan kaki di Perak,sebb nyer kampung abah dekat sini.
area2 Gopeng...
dan kami 'berbaksis' di Kampung Attaduri ,Teluk Intan..
rasenyer nie kali kedua dalam hidup sampai di TI..
sebb jarang sgt kalau balik kampung ke TI..

Orang2 kampung dekat sini sumenyer baik2 belaka...
Ramah dan paling penting,,
makcik2 and pakcik2 dekat sini sumenyer sporting...

19 hb kami bertolak ke Langkap pada pukul 8.30 pagi mcm tue
Dan tiba di Langkap pada pukul 2.45 petang,,,
Kedatangan kami disambut oleh penduduk kampung walaupun kami tiba lewat 1 jam atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan..
Majlis perasmian program dijalankan serta penyerahan anak angkat 

19 JANUARI 2013
Ucapan daripada DUN Sg Manik

Penduduk kampung

Penyerahan Anak Angkat


Penyerahan Sijil kepada Tok Sidang

Bergambar kenangan

Selesai saja penyerahan anak angkat,
sume peserta pulang ke rumah keluarga angkat masing2
Kami berkumpul semula pada 5.00 petang untuk ke Rumah Anak Yatim
Kami menyampaikan sedikit sumbangan ke rumah tersebut dan beramah mesra bersama adik2 disana



Minum petang


Bergambar bersama anak2 yatim

Sebelah malam nyer pula aktiviti pemantapan rohani di surau

ceramah agama

20 JANUARI 2013

Aktiviti senamrobik & sukaneka bersama penduduk kampung


senamrobik




sukaneka



Sebelah petang nyer pula,aktiviti gotong royang dengan penduduk kampung untuk malam kebudayaan 

gotong royong


kari daging,,,,,yummmyyy


Malam Kebudayaan Kg Attaduri 

Persembahan peserta baksis

Persembahan kompang oleh penduduk kampung

21 JANUARI 2013

Program kami di sebuah sekolah menengah dibatalkan di saat- saat akhir tanpa sebarang notis pemberitahuan.
Apa2 pun,semuanya telah selesai antara kami dan pihak sekolah..
Yang baik itu dijadikan teladan,yang buruk itu dijadikan pedoman & benteng untuk diri


Jamuan makan
Penyerahan cenderamata kepada wakil penduduk & penyerahan semula anak angkat

Peserta baksis & keluarga angkat sebelum bertolak pulang

Sekian saja untuk entry kali nie
Alhamdulillah,bnyk sgt pengalama yg dapat & akan kekal terpahat dalam ingatan
Love you all...

=)

No comments:

Post a Comment

My Blog List

  • Best Road Wars in HD Format. Now you can see Road Wars in best quality with duration 90 Min and has been aired on 2015-05-05 with MPAA rating is 4. - ...
  • Hello Asslamualaikum , how did u find my blog ? Are u my old friends that ive told u bout this blog ? Or are u a person that Googling my name and foun...
  • Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta ...
  • lewat malam. minda masih segar. mata masih menunggu lelap yang tak kunjung tiba yang hadir cuma. -- wajah kamu. dan perasaan ini masih berharap harapan -...
  • Syarat-syarat @ Cara Penyertaan :- 1) Blogger yang menetap di Malaysia / mempunyai alamat di Malaysia 2) Buat Entry bertajuk *"IntaNBerliaN Mega Giveaway 2...
  • 24/11/2013 aku akan start semester 2 di UITM tercinta,UITM Tapah Allahuakbar , cepatnya masa berlalu . Pejam celik berlabuh sudah tirai pengajian aku di sem ...
  • assalamualaikum.. saya ada sebuah cerita nak diceritakan.. kisahnye begini.. pada suatu hari.. ada sebuah kenduri kendara yang sangat besar akan dilangsung...
  • Disebabkan sijil SPM tak diambil lagi kat sekolah, kami dapat berjumpa you! Kami dah lamaaaa lah tak jumpaaa. Baru tadi dapat jumpa most of the doormates la...
  • Kisah yg berlaku pd hari nie.... Ptg yg hning.... Pergi beRmAin BaDMinTon, best jgak la.... sronok2.... Aku dh dpat tknik smash yg ak cari2 selama nIE.......